Wednesday, September 03, 2008

懷孕七個月 (28w)

轉眼已經七個月一周多少少喇! (29w1d), 肚子漲了不少, 算是巨? 還是細?  我也不確定, 不過, 說我肚子細的朋友比較多.  大家覺得呢?


  

小鄺鄺的情況如何? 他的體重已有1480g, 即大約3磅3左右, 體型72%, 屬中大碼.  

醫生說, 照現時情況估計, 到生產時應該有七磅以上... 屬廋身型的我, 生個中B還可以, 生巨B可辛苦了.  所以醫生叫我要好好控制 "糖份" 的吸收, 免他愈來愈巨... 好驚好驚... 我唔敢再食朱古力, 糖水和雪糕喇!    

  

看, 他臉上兩頰很有肉地, 鼻子大大, 有點似蝦子餅.  手指很長呢! 可能似我掛.  他長得非常健康, 還很活潑, 不停踢我...

我的體重是130.5磅 (共重18.5磅), 肚圍是35.5寸 (共增11.5寸).  在未來的兩個月, 應該會直線向上攀升的.  唔知到時會唔會行兩步就氣喘呢!


6 comments:

Anonymous said...

Hi Karina!

From this photo, seems quite big. But, it is not in the photos in facebook.

Congratulations to be a pretty mami soon!

Brgds/Zikey

泡沫人 said...

Zikey,
Thanks. 同facebook的相,是同期拍的,也許角度問題,會覺大/細...

Anonymous said...

睇得好清楚呀 ! 手指又真係幾長啊 !

泡沫人 said...

wingwing,
d手指仔好似花生咁,很有趣.

Anonymous said...

JJ: i think your tummy is not big provided that u are almost 30 weeks. but your bb is bigger than medium size. that's so amazing. that means the weight u gain mainly goes to your bb. which is good!! heehee~
my bb blog: http://hk.myblog.yahoo.com/jenhkjen

泡沫人 said...

jj,
Nice to meet you and thanks for your message. Keep in touch.
你個blog都好多相,honeymoon的,特別靚...攪到我都好想去"旅行"

Web Site Hit Counters
Sony Computer Discount